søndag den 26. april 2020

Træning søndag d. 26/4 - 2020

Kl. 10.15: 22,5 km. på 103.15 minutter. (4.35 pr. km.)
Joggede en tur, som gik op gennem Klokkedal, op over Purhøj, for derefter at løbe en kort sløjfe i Boller skov.

I alt på dagen: 22,5 km.
I alt på ugen: 161,1 km.

Evaluering af ugen:
Helt overordnet set har det været en fin uge, hvor det blev til 2 fartpas og en acceptabel samlet mængde.

For øvrigt er det da lige værd at nævne, at det i dag er præcis 5 år siden, at jeg opnåede mit bedste resultat, da jeg ved Hamborg marathon 2015 var rigtig tæt på at bryde 2.30 grænsen med en tid på 2.30.16. Denne tid står stadig som mit bedste resultat set over samtlige distancer. Jeg er selvfølgelig glad og stolt over denne tid, men samtidig sidder jeg selvfølgelig med en smule ærgelse over, at jeg ikke fik brudt 2.30 grænsen. For et par måneder siden meldte jeg jo som bekendt ud her på bloggen, at jeg mere eller mindre har erkendt og accepteret, at jeg nok ikke kommer til at slå mine nuværende PR tider. Jeg føler ikke længere, at min fysik rækker til at bryde disse grænser. Derudover synes jeg jo heller ikke helt, at rammerne omkring mig rækker til at træne på grænsen, da jeg mere eller mindre i store træk er overladt meget til mig selv rent træningsmæssigt. Jeg har ikke længere tid til at rykke ud af byen flere gange om ugen for at træne. Ud over dette, så har jeg også haft Jeppe her i byen, som har været en mega støtte rent træningsmæssigt på flere måder. Både mht. daglige træningsture, samt hjælp på mine kvalitetspas, enten løbende som pacer, ellers som støttende med på cykel. Vi kendte hinandens styrker og svagheder særdelels godt og derfor bliver denne støtte i den daglige træning nok svær at erstatte. Det har dog mere eller mindre altid været træningen der i højere grad driver mig, end det er konkurrencerne. Derfor vil man stadig opleve, at jeg vil lægge en ganske høj træningsmængde for dagen. Jeg har en Forestilling om, at jeg egentlig vil være fint tilfreds med, hvis jeg bare kan holde et stabilt niveau over den næste årrække som ligger  på 33-35 min. på 10 km. 1.14-1.17 på halv og sub 2.40 på marathon.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar