søndag den 29. september 2024

Træning søndag d. 29/9 - 2024

Kl. 10.00: Løb HCA marathon 42,195 km. på 2.55.12. (4.09 pr. km.)
Efter et ret hårdt år med skader og genoptræning fik jeg for et par uger siden lyst til at løbe et marathonløb velvidende min form og min krop stadig ikke helt er stærk nok til noget særligt. Jeg har dog følt mig ganske fint kørende de seneste par uger, så for godt halvanden uge siden tilmeldte jeg mig altså dagens løb med en ret beskeden ambition om, at jeg blot skulle under de 3 timer. Jeg fandt efter godt 4 km. en lille gruppe, som jeg valgte at løbe med. Vi small talkede en hel del undervejs og jeg følte mig ganske komfortabel hele vejen. Jeg løb dog lidt med en frygt om at gå kold på et tidspunkt, da min længste tur siden februar har været på 22 km. Krisen kom dog aldrig og jeg håbede da også på, at gammel rutine ville kunne bærer mig igennem i fin stil. Jeg løb forholdsvis jævnt hele vejen og løb da også i mål med fint overskud. Så alt i alt fik jeg, hvad jeg kom efter. En tid under 3 timer og en god oplevelse i Odenses gader. Efter løbet fik jeg dog ret ondt under min fod. En ting jeg egentlig har bøvlet lidt med de seneste måneder. Dog har det været til at løbe på. I dag har det dog været ret smertefuldt. Derfor regner jeg med at tage et par fridage fra løb.

I alt på dagen: 42,195 km.
I alt på ugen: 107,5 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar